HomeNieuwsOp ’t Hof Nederhemert & Autobedrijf Van Tilborg

Op ’t Hof Nederhemert & Autobedrijf Van Tilborg

Een ijzersterke combinatie

Het is een opvallende verschijning: de Isuzu van Autobedrijf Van Tilborg Zaltbommel met daarachter de aanhanger vol bedrijfskleding van Op ’t Hof. De twee ondernemingen bestormen samen de markt. Met succes.

Het is een bekend probleem: goed getrainde receptionistes die vertegenwoordigers buiten de deur houden. Of dat je als vertegenwoordiger met je map onder de arm binnenloopt bij een bedrijf en vliegensvlug weer buiten staat omdat niemand tijd heeft. Daar hebben Op ’t Hof en Autobedrijf Van Tilborg wat op gevonden. Twee keer per week trekt de bijzondere combinatie van de stoere Isuzu en enorme aanhanger vol bedrijfskleding er op uit om bedrijven in de regio te bezoeken. Gewoon zonder afspraak. Heeft de ondernemer geen tijd, dan komen ze een andere keer terug. Deze informele werkwijze spreekt aan. De ervaring leert dat negen van de tien ondernemers wel even tijd wil maken. “Onze ludieke combinatie wekt de nieuwsgierigheid. Ondernemers willen de auto even van dichtbij bekijken en willen zien wat er in die enorme aanhanger zit”, zegt Jan op ’t Hof. In de aanhangwagen presenteert Op ’t Hof een uitgebreide collectie bedrijfskleding, veiligheidskleding en schoenen. Ondernemers kunnen in de showroom op wielen direct de collectie, materialen, pasvorm en kwaliteit beoordelen. Heel laagdrempelig. Indien nodig kan Op ’t Hof altijd nog een keer terug komen en ondernemers zijn uiteraard welkom om de volledige collectie te bekijken aan de Ambachtshof 2 in Nederhemert of in de online webshop. Bij aanschaf van bedrijfskleding kan Op ’t Hof indien gewenst weer voorrijden met zijn aanhangwagen, zodat het personeel daarin de kleding kan passen. De vertegenwoordiger gaat ook met de ondernemer in gesprek over de mobiliteitsvraagstukken. Is er bijvoorbeeld behoefte aan het vervangen van of aanschaffen van bedrijfswagens of juist voor onderhoud? Hij informeert over de uitgebreide mogelijkheden van Autobedrijf Van Tilborg. Deze dealer van Peugeot en Isuzu biedt nieuwe en gebruikte (bedrijfs)wagens, evenals accessoires, op- of ombouw, service en onderhoud. Van Tilborg is tevens gecertificeerd Lease Prof servicecenter voor alle automerken van vrijwel alle leasemaatschappijen. Indien gewenst neemt Van Tilborg na het oriënterende gesprek contact op voor een vervolgafspraak. Ook voor deze afspraak geldt: dat kan bij Van Tilborg in Zaltbommel, maar autodealer komt met hetzelfde gemak naar de klant toe. Op ’t Hof en Van Tilborg zijn laaiend enthousiast over hun unieke en doeltreffende vorm van samenwerking. “In deze tijd gaat alles snel en digitaal, maar het digitale blijft niet hangen bij klanten. Je moet zorgen dat je een indruk achterlaat. Dan onthouden klanten je naam”, ervaart Martin Groeneveld van Van Tilborg.

Naamsbekendheid

De twee ondernemers merken dat er veel over hun combinatie wordt gesproken, wat de naamsbekendheid én verkopen ten goede komen. “Veel ondernemingen kennen ons wel van naam, maar zijn nog nooit in Nederhemert binnen geweest. Wij rijden nu gewoon naar hen toe met een aanhangwagen vol kleding en dat wordt gewaardeerd.” Voor Van Tilborg geldt hetzelfde op het gebied van auto’s. De twee ondernemers doen al jaren samen zaken. Toen Op ’t Hof zestien jaar geleden startte, was Van Tilborg één van de eerste klanten die zijn gereedschap door Op ’t Hof liet keuren. Een aantal jaren later schafte Jan zijn eerste Peugeot aan bij Van Tilborg. De zakenrelatie heeft nu ze samen acquisitie plegen een nieuwe dimensie gekregen. Jan: “Toen we voor het eerst over de samenwerking spraken ontdekten we dat we veel dezelfde klanten hebben. Bijvoorbeeld Aannemersbedrijf M.J Smits BV. Zij rijden in auto’s van Autobedrijf Van Tilborg en kopen bij ons de gereedschappen en bedrijfskleding. En zo zijn er wel meer klanten.” Dat is volgens beide ondernemers een voorwaarde om de samenwerking te laten slagen.

Vertrouwen

Net zo belangrijk is dat Op ‘t Hof en Autobedrijf Van Tilborg dezelfde handelswijze en visie hebben en dat de ondernemers elkaar blind kunnen vertrouwen. De vertegenwoordiger is immers de ambassadeur van beide bedrijven. Martin ziet daarin kracht en kwetsbaarheid. “Je moet het beiden goed doen, dan versterkt het elkaar.” Dat ze tijdens het interview voor de eerste keer echt over dit thema praten, spreekt boekdelen. Dat blinde vertrouwen is er. Omdat ze van elkaar weten dat ze werken volgens dezelfde principes: persoonlijke aandacht, service, kwaliteit en maatwerk.