HomeNieuwsDe Nieuwe Peugeot 308

De Nieuwe Peugeot 308

Een strak design, een innovatieve cockpit en een record lage CO2-uitstoot: een garantie voor ongekende sensaties

De designers en ingenieurs van Peugeot hebben van de Nieuwe 308 een gedurfde, intuïtieve en geavanceerde auto met strakke en ranke lijnen gemaakt.

Dankzij het nieuwe modulaire EMP2-platform (Efficient Modular Platform 2) is de Nieuwe Peugeot 308 compacter (4,25 m) en beduidend lichter geworden (tot -140 kg). Achter het stuur van deze auto geniet de bestuurder van een volledig nieuwe rijbeleving terwijl de CO2-uitstoot record laag is (vanaf 82 g/km (brandstofverbruik van 3,1 l/100 km)).

De rust in het strakke interieur en de innovatieve PEUGEOT i-Cockpit staan garant voor nieuwe rijsensaties.

En met zijn hoge kwaliteitsniveau behoort de Nieuwe Peugeot 308 tot de besten en belichaamt hij zo de hogere positionering van het merk.

Een compacte en lichte hatchback

De efficiency van de Nieuwe Peugeot 308 vindt zijn basis in een geslaagde zoektocht naar gewichtsvermindering. De auto is compacter en lichter dan zijn voorganger. De interieurruimte en de bijzonder grote bagageruimte voldoen aan de verwachtingen van het koperspubliek. De bagageruimte is met een inhoud van 470 liter, waarvan 35 liter voor de in vakken opgedeelde opbergruimte onder de vloerbekleding, record groot voor dit segment.  Dankzij de lage tildrempel en de brede opening is de ruime, rechthoekige bagageruimte gemakkelijk toegankelijk. Dankzij een gewichtsbesparing tot 140 kg is de Nieuwe Peugeot 308 de lichtste auto in het segment.

Efficiënte hightech motoren voor een record lage CO2-uitstoot

De Nieuwe Peugeot 308 is vanaf de introductie leverbaar met benzine- en dieselmotoren van de nieuwste generatie: een driecilinderbenzinemotor, THP-motoren (Internationale motor van het jaar 2013) en een e-HDi-motor. De benzinemotoren hebben vermogens van 82 tot 155 pk en een CO2-uitstoot vanaf 114 g/km. De dieselmotoren hebben vermogens van 92 tot 115 pk en een CO2-uitstoot vanaf 93 g/km.

Deze efficiënte motoren kunnen worden gecombineerd met banden met een extreem lage rolweerstand die in een exclusief samenwerkingsverband met Michelin zijn ontwikkeld. Deze nieuwe generatie banden zorgt voor een gemiddelde afname van de CO2-uitstoot met 3 g/km, terwijl het remvermogen op nat wegdek is verbeterd en de duurzaamheid niet onderdoet voor die van standaardbanden.

Vanaf het voorjaar van 2014 is de Nieuwe Peugeot 308 leverbaar met  de nieuwe e-HDI 120 pk motor met Blue HDI-technologie. Deze motor voldoet nu al aan de Euro 6 emmissienormen en heeft een voor dit segment record lage CO2-uitstoot (82 g/km, oftewel een brandstofverbruik van 3,1 l/100 km) en automatische transmissies met zes versnellingen van de nieuwste generatie. Daarmee valt een aantal versies die met deze motor zijn uitgerust zelfs in de14% fiscale bijtelling. Deze nieuwe motor zal worden geleverd vanaf volgend voorjaar.

Een uitgesproken exterieurdesign

De ranke en dynamische Nieuwe Peugeot 308 kenmerkt zich door evenwichtige proporties. De strakke lijnen en het compacte design geven de auto een robuuste uitstraling. Een perfecte balans tussen elegantie, sportiviteit en kwaliteit.

Aan de voorzijde accentueert de grote centrale grille met chromen omlijsting de chique elegantie van de Nieuwe Peugeot 308. De hogere uitrustingsniveaus zijn standaard uitgerust met Full LED-koplampen. Een wereldprimeur. Ze geven de auto een kenmerkende lichtsignatuur. Sierlijk als een juweel geven deze koplampen de Nieuwe Peugeot 308 een sprekende, katachtige blik en een hightech voorkomen.

De brede luchtinlaat in de bumper wordt geflankeerd door mistlampen en richtingaanwijzers die zijn gezet in een verchroomd sierdeel dat de vorm van een naar buiten gerichte "C" heeft. Het geheel geeft de voorzijde van de auto een dynamische en robuuste uitstraling.

De voorbumper van de modellen met uitrustingsniveau Access en Active heeft een andere vorm, waardoor ook deze uitvoeringen met halogeenkoplampen een dynamische en hypnotiserende blik hebben.

De motorkap vormt het beginpunt van de strakke lijnen die het karakter van de Nieuwe Peugeot 308 bepalen. De als rivierstenen afgeronde buitenspiegels zijn voorzien van LED-richtingaanwijzers. Een bewijs te meer dat strakke lijnen en kwaliteit samengaan.

Het ruime interieur wordt door de vorm van de zijruiten benadrukt. De volledig verchroomde ruitomlijsting - standaard op de hogere uitrustingsniveaus - geeft de auto een premium-uitstraling. De driehoekige achterstijl, die recht boven het achterwiel is geplaatst, accentueert het robuuste karakter van de Nieuwe Peugeot 308.

De aflopende achterzijde maakt dat de auto stevig op de wielen lijkt te staan. De achterklep, die in het verlengde van de taillelijn een ronding heeft, doet in zijn elegantie denken aan de concept car SR1. Door een tweede horizontale lijn in het onderste deel van de achterklep is de achterzijde optisch breder. Bovendien benadrukt deze lijn de lage tildrempel.

De achterlichten versterken de technologische en dynamische uitstraling van de auto. Ze hebben de voor Peugeot karakteristieke gebogen vorm en de drie, door LED-lampen gevormde klauwen. Ze zijn standaard op alle uitrustingsniveaus, een primeur in het C-segment.

 

Een rustgevend en hightech interieur

De Nieuwe Peugeot 308 heeft met de PEUGEOT i-Cockpit een innovatief interieur. Deze cockpit bestaat uit vier elementen: een compact stuurwiel voor een intense rijbeleving, een head-up instrumentenpaneel om de rijinformatie te zien zonder de blik af te wenden van de weg, een hoog geplaatste en fraai afgewerkte middenconsole en een groot 9,7 inch touchscreen voor een intuïtieve bediening.

Het design van de PEUGEOT i-Cockpit is zowel rustgevend als hightech. De hoog geplaatste, horizontale console van het dashboard geeft het interieur een premium-uitstraling. Deze console is optimaal afleesbaar en valt op door de vloeiende, dynamische en gestructureerde lijnen. Het volledig van zacht materiaal gemaakte dashboard loopt in één vloeiende beweging tot aan de voorruit door.

Doordat nauwelijks knoppen zichtbaar zijn en hoogwaardige materialen worden gebruikt, heeft het geheel een voor auto's unieke, rustgevende sfeer. Het grote 9,7 inch touchscreen (standaard vanaf het uitrustingsniveau Active), met aan weerskanten fraaie ventilatieroosters in de vorm van een stemvork, is ondergebracht in een kwalitatief hoogwaardige, gematteerd verchroomde behuizing. De volumeknop doet met zijn strakke en technologische vorm denken aan de knop van een chique geluidsinstallatie. Dit effect wordt nog eens versterkt door de ring van wit licht die als achtergrondverlichting dient. In een ernaast aangebrachte, lange en slanke verchroomde lijst is de opening van de CD-speler verwerkt. De gematteerd verchroomde afwerking geeft een chique uitstraling aan de bedieningselementen op de middenconsole en de voorportieren. Vanaf het ontwerp zijn deze fraaie onderdelen, zoals de luidsprekers van het optionele Denon-hifisysteem, ontwikkeld om perfect in het interieur te passen zodat de naden zo klein mogelijk kunnen blijven.

De stoffen en andere voor het interieur gebruikte materialen zijn van een uitstekende kwaliteit. Zo is vanaf het uitrustingsniveau Active het stuurwiel bekleed met nerfleder en voorzien van zwart gelakte en gematteerd verchroomde sierdelen. De stoelen kunnen worden bekleed met een combinatie van kunstleder TEP en alcantara of met het optionele nappaleder. De inzittenden van de Nieuwe Peugeot 308 beleven een bijzondere kwaliteits- en designervaring.

Het slank gevormde, hoog geplaatste instrumentenpaneel, dat perfect geïntegreerd is in het dashboard, loopt door tot aan het touchscreen. Het cockpit-effect wordt versterkt door de naar de bestuurder gerichte elementen en door de hoog geplaatste middenconsole, een karakteristiek element voor auto's uit hogere segmenten.

Het instrumentenpaneel is ontworpen als een hightech object van grote precisie. De breed uitlopende klokken en de symmetrisch bewegende naalden maken het aflezen van de informatie aan weerszijden van het kleine stuurwiel gemakkelijker. Dankzij deze opstelling kan de bestuurder zijn aandacht richten op het bovenste deel van het instrumentenpaneel, zodat hij zijn blik minder van de weg hoeft af te wenden. De verfijnd gevormde, rode naalden vormen een verwijzing naar precisiehorloges. Bij de meest luxueuze uitvoeringen zijn ze voorzien van chroomaccenten, net zoals de omlijsting van de snelheidsmeter en de toerenteller. In dat geval hebben de meters een afwijkende schaalverdeling terwijl de black panel-functie de verklikkerlampjes en de cijfers bij stilstand aan het oog onttrekt.

Meer informatie

Voor meer info of een offerte bent u van harte welkom! Wij maken wij graag geheel vrijblijvend een afspraak met u. U kunt ons bereiken via 0418-512218, ons direct een e-mail sturen of vul het contactformulier in, wij nemen dan contact met u op.